Whatsapp Whatsapp
Telefon +90 551 241 2590
Her gün : 09:00 - 19:00 (Pazar Hariç)
İl Sağlık Müdürlüğü Arkası, Mehtap Apt. No:3 Selçuklu

Yüzdeki Yağlanmalardan Kurtulmak İçin Doğal Yöntemler
Ara

Yüzdeki Yağlanmalardan Kurtulmak İçin Doğal Yöntemler

Aşırı yağlı ciltler, cilt problemlerini de beraberinde getirir. Yağlı ciltlerde sivilce çıkma olasılığı ve siyah nokta oranı çok daha fazla görülmektedir. Bunların yanı sıra, ciltteki fazladan yağ oranı, ciltte lekelenmelere de yol açar. Yağlı ciltte yapılan makyajın kalıcılık oranı da daha azdır. Ciltteki yağlanmaya neden olan faktörlerin başında da dengesiz beslenme ve tüketilen besinler gelmektedir. Bir diğer etkili faktör de, cildin gerekli bakımının ve temizliğinin sağlanmamasıdır. Cildinize bilinçsizce sürdüğünüz kozmetik ürünler de, cilt problemlerine yol açar. Bu gibi sebeplerden dolayı ortaya çıkan ciltte yağlanma probleminden kurtulmak için, doğal yöntemler mevcut.

Gözenek Temizleyici Maske

Maske için ihtiyacınız olanlar; 1 yemek kaşığı salatalık suyu, 1 adet yumurta beyazı, 1 çay kaşığı limon suyu ve 1 tatlı kaşığı kil. Bu malzemeleri birbiriyle karıştırdıktan sonra, ellerinizin temiz olduğundan emin olarak ya da temiz bir pamuk yardımıyla yüzünüze uygulayın. 14 dakika beklettikten sonra, cildinizi ılık suyla durulayın. Bu karışımın haftada bir kere kullanılması, ciltteki yağ oranını azaltacaktır.

Soda Maskesi

Evlerinizde var olan soda suyunu, bir pamuk yardımıyla cildinize uygulayın. 14 dakika bekledikten sonra, yüzünüzü ılık suyla durulayabilirsiniz.

Yağ Oranını Düzenleyici Maske

Maskeyi hazırlarken ihtiyacınız olan malzemeler, 1 adet kayısı, 1 yemek kaşığı doğal yoğurt, 1 tatlı kaşığı kil şeklinde. Malzemeleri hazırlarken kayısıyı ezerek püre haline getirmeniz gerekir. Yoğurt ve kili kayısının içerisine ekledikten sonra, maskeyi yüzünüze uygulayın. Haftada bir kez uygulamanız, sonuç almanızda faydalı olacaktır.

Süt ve Bal Maskesi

2 Tatlı kaşığı kadar limon suyu, 2 Tatlı kaşığı kadar süzme bal, 1 Çay bardağı kadar ise süt maskeyi hazırlamanız için gerekli olan malzemeler. İlk olarak limon suyu ve balı karıştırın. Daha sonra sütü de içerisine ilave edin ve karıştırın. Karışımı yüzünüze sürün ve 14 dakika bekletip yüzünüzü ılık suyla yıkayın.