Siyah Noktalardan Kurtulmak
Mar

Yüzdeki Siyah Noktalardan Kurtulmak için 6 Doğal Çözüm

Cilt üzerinde ki siyah noktaların görünümünü bir güzellik problemi olarak nitelendirilmektedir. Cilt üzerinde ki pH dengesizliği siyah noktaların oluşmasına neden olmaktadır. Cildin uzun süre güneş ışınlarına maruz kalması da siyah nokta oluşumunu destekleyecektir. Stres ve uyku gibi problemlerde de cilt sorunlarının oluşmasında oldukça etkilidir.

Siyah Noktalar İçin Peynir Altı Suyu

Eğer cilt üzerinde ki siyah noktaların görünümü azaltmak istiyorsanız peynir altı suyundan yararlanabilirsiniz. Cilt görünümünü geliştirmek için ideal bir çözüm olan peynir altı suyu cilt üzerinde ki doğal yağların üretimini desteklemektedir. Bununla beraber tıkanık gözenekler azalmakta ve cilt rengi de düzenlenmektedir. Peynir altı suyunu domates suyu ile harmanlayarak kullanıma alabilirsiniz.

Soğan Suyu İle Siyah Noktalara Elveda

Cilt üzerinde ki siyah noktaların görünümünü azaltmak istiyorsanız soğan suyunu kullanmayı tercih edebilirsiniz. Soğan suyunun içerisinde yer alan özel maddeler cildi, mor ötesi ışınlara karşı etkili bir şekilde korumaktadır. Cilt üzerine pamuk aracılığı ile soğan suyu uygulayarak cilt üzerinde ki leke ve deliklerin de görünümünü azaltabilirsiniz.

Bademi Deneyin

Doğal bir eksfoliant olarak isimlendirilen badem cilt üzerinde ki gözeneklerin temizlenmesine yardımcı olmaktadır. Cilt bozuklukları için ideal olan badem aynı zaman da cilt üzerinde ki gerekli olan yağ asitlerinin de alınmasına yardımcı olmaktadır.

Siyah Noktalar İçin Papaya Maskesi

Papaya, siyah noktaların rengini açarak cildinizin sağlıklı bir görünüm kazanmasına yardımcı olmaktadır. Papaya bitkisi aynı zaman da tıkalı olan gözeneklerin de cilt üzerinden atılmasına yardımcı olmaktadır.

Papaya Maskesi İçin Gerekli Malzemeler

• 1 dilim olgun papaya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı bal

Papaya maskesi için öncelikle bir adet papayayı ezelim ve üzerine şeker dökelim. Bu adım sonrasında hazırlanılan karışımın üzerine iki yemek kaşığı bal ilave edelim. Papaya maskesini cildimizin üzerine sürelim ve 15 dakika boyunca bekletelim. Bu adım sonrasında cildimizi ılık su ile durulayalım

Siyah Noktalar İçin Elma Maskesi

Elma meyvesinin içerisinde yer alan bileşenler cilt üzerinde ki ölü hücrerelerin derinlemesine temizlenmesine yardımcı olmaktadır. Elma maskesi sayesinde cilt sağlıklı ve parlak bir görünüm elde etmiş olur.

Elma Maskesi İçin Gerekli Malzemeler

• 1 adet elma
  • 1 yemek kaşığı şeker (esmer şeker)
  • 1 yemek kaşığı bal

Maske yapımı için bir adet elmayı püre haline getirelim. Elmas püresinin içerisinde bal ve esmer şeker ilave ederek harmanlayalım.  Elma maskesinin haftada iki üç defa uygulanması önerilmektedir.